Szombathely
Rallye: Menyhárték első abszolút győzelme
Június
8.
A 33 elrajtolóból végül 24 versenyzőpáros gurulhatott
át a céldobogón, Szombathely Fő terén. Az élen álló Hevesiék
versenyének a negyedik gyorsasági szakaszon lett vége, amikor
is kitört a Honda kereke. Kiesésük után Nagy Tamásék, majd
az ötödik gyorsaságitól Menyhárt Gáborék vették át a vezetést,
és szerezték meg életük első abszolút győzelmét. Menyhárték
mögött a Seatot kormányzó Kádárék, illetve a hondás Nagy Tamásék
végeztek. Kondorék a negyedik gyorson fennakadtak, a nézők
segítségére szorultak, legalább három percükbe került, míg
visszakerültek a pályára, így visszaestek a 11. helyre. Ezután
az ötödik és a hatodik gyorsasági szakaszon is ők voltak a
leggyorsabbak, de csak két helyet tudtak javítani abszolút
helyezésükön.
Az
F csoportot mindössze tíz páros tudta befejezni, Mucsina Tamásékkal
az élen, akik a hat gyorsaságiból ötöt megnyertek. Schweizer
19,8 másodperccel maradt le tőlük, míg Simon hátránya több
mint 3 perc volt.
A
második kör kiesői között volt Fróna, Bakonyvári, Szojka.
Balla Tamásék műszaki gonddal küzdöttek az ötödik gyorson,
ahonnan még kitolták őket, ám a stopban leadták a menetlevelüket.
Nyilatkozatok
a verseny végén:
Menyhárt
Gábor - Gál Zoltán (Skoda Felicia, A5):
Életünk
első abszolút győzelmét szereztük meg itt Szombathelyen, nagyon
jó verseny volt. Én egyáltalán nem bántam, hogy sarasak, csúszósak
voltak a gyorsok, nekem nagyon bejöttek. Ahogy száradtak a
pályák, úgy tudtunk mi is gyorsulni. Stréhli Józsinak és Asi
szerelőinek nagyon köszönjük a segítséget, hiszen velük voltunk
a szervizparkban.
Kádár
Attila - Békési Gabriella (Seat Ibiza Cupra, N3):
Mindkettőnknek
szülinapi ajándék ez az eredmény, aminek nagyon örülünk! Az
első kör után leesett az ékszíj, így 35 kilométeren keresztül
kellett imádkoznunk, hogy a motor ne süljön meg, de sikerült
beérnünk a szervizparkba, ahol orvosolták a problémánkat.
Terepralis volt a verseny, de beruháztunk a gumikra, így jó
alakult.
Nagy
Tamás - Folinek Balázs (Honda Civic VTi, N2):
A
hatodik gyorson egy visszafordítóban oldalra ment az autó,
először azt hittük jobb hátsó defekt, de kiderült, hogy eltört
a lengőkar. Nem számítottunk ilyen jó eredményre, szerintem
a jó gumiknak és a szerencsének köszönhető, hogy a harmadik
helyen végeztünk.
Órai
Balázs - Farkas Gábor (Suzuki Swift GTi, A5):
Nem
sikerült megnyernünk a géposztályt, a második helyen végeztünk
és a dobogóról is lecsúsztunk. A miskolci esés után ez jó
eredménynek tűnik, de azért nyomot hagyott bennünk az esés.
A futómű beállítása nem volt jó, nem jó kerekek voltak a beállításkor
az autón, így alacsony lett.
Molnár
Ferenc - Bartha Nándor (Honda Civic, A6):
Nagyon
nehéz verseny volt, szokatlan volt, hogy ennyire hosszú egyenesek
voltak, és nagyon nagy tempós gyorsok, itt-ott akár a 160-at
is elértük. Folyamatosan esett az eső, így rettenetesen csúszott
a pálya. Az első gyorsot spórolósra vettük, nem akartunk kockáztatni.
Mély nyomok voltak, ezért pontosan kellett menni, nehogy beessünk
valahova, ráadásul többet ment keresztbe az autó, mint egyenesen.
Szecsődi
Norbert - Virág Csaba (Opel Corsa GSi, A6):
Izgalmas
és érdekes verseny volt! Az elején el voltunk keseredve, mert
esett az eső, és nem volt megfelelő gumink. Az első gyorson
hibáztunk és egy balos helyett jobbra fordultunk, a következőn
pedig továbbmentünk egyenesen, ahol pedig fordulni kellett
volna. Műszaki gondunk is akadt, a váltó harmadik fokozatban
maradt az egyik gyorson, de szerencsére a szervizben meg tudtuk
csinálni.
Kondor
Lajos - Dara Róbert (Peugeot 106, N2):
Rosszul
indult a versenyünk, tegnap még haza akartunk menni, mert
nem volt rendes gumink. Végül Menyhárt Gáboréktól vettünk
a két első kerékre, és ezekkel már nagyon élveztük a versenyzést.
Úgy indultunk neki a mai napnak, hogy az első gyorson lemegyünk,
mert az biztos nagyon jó, ha a második nagyon rossz lesz,
akkor hazamegyünk. Végül itt maradtunk és nagyon jól éreztük
magunkat!
Ifj.
Vámosi László - Vámosi László (Peugeot 205 GTi, A7):
Az
eredmény szempontjából nem ez volt a legjobb versenyünk, hiszen
az abszolútban nagyon hátul végeztünk. Az autónk tökéletesen
működött, a gumikkal nem voltam megelégedve.
Gergely
Balázs - Zavicsa Zsolt (Renault Clio, A7):
Eseménydús
versenyünk volt, a jobb elejét kicsit meg is ütöttük, de komoly
gondunk nem volt. Még szoknunk kell az autót, a navigátorommal
viszont már tudunk együtt dolgozni.
Mucsina
Tamás - Csoór J. Tibor (Toyota Celica GT4):
Egyáltalán
nem számítottunk erre az eredményre, még fel sem fogtuk, hogy
nyertünk. Kalandban nekünk is volt részünk, a 4. gyorsasági
szakaszon utolértük az előttünk rajtoló Cliót, és csak úgy
sikerült megelőzni, hogy majdnem leestünk az útról.
Schweizer
Dániel - Répás Zoltán (BMW M3, F2):
Sok
minden szétment az autón, előbb a motor mozdult el a helyéről,
majd a kipufogó is leszakadt. Szerencsénkre célba tudtunk
érni, jó eredménnyel.
Simon
Gábor - Mészáros László (BMW 318, F2):
Hosszú
és kalandos volt ez a verseny! Ez volt az első versenye az
autónak, és nekünk is a navigátorral, de úgy gondolom, jól
sikerült a kezdet, hiszen az F csoport harmadik helyén végeztünk.
Gál
Attila - Lencsés Tamás (Suzuki Swift Sport, N2):
Rosszabb
versenyre számítottunk, mert a pályabejáráson folyamatosan
esett. Húztuk az autó alját, sokat csúszkáltunk, de azért
jó volt.
Guzi
János - Neukirchner András (Peugeot 106 S16, N2):
Végig
húztuk az autó alját, mert nagyon alacsony volt a futómű.
A gyorsok tetszettek, különösen a harmadik, mert nagy sebességgel
lehetett autózni rajta és csúszós is volt.
Hozmann
László - Kertész Krisztián (Opel Astra OPC, A7):
Nehéz
volt számunkra a verseny, mert megszűnt a kormányszervónk.
Az abszolút értékelésre nem figyeltünk, csak a géposztályt
szerettük volna megnyerni, azt sikerült is.
György
Tamás - Vörös Alíz (Suzuki Swift GTi, A5):
Nagyon
jól bírta az autónk, túl jól, hiszen a Suzuki sosem romlik
el. Összességében jó versenyünk volt, az első és a harmadik
gyorsasági nagyon tetszett.
Kovács
Lajos - Papp László (Suzuki Swift, A5):
Ez
volt az első murvás verseny nekünk is és az autónak is. Élveztük
a versenyt, csúszkáltunk, jókat ugrattunk. Semmi gondunk nem
volt, az autó kicsit még gyenge, de jól működött.
Stróbl
Balázs - Szilassy Arnold (Renault Clio, F2):
A
káldi gyorsasági volt a legjobb, az tetszett leginkább, mindkétszer
esőben mentünk, és jókat csúszkálhattunk.
Gombás
László - Gombás Béla (Audi 80 Quattro, F3):
Elégedettek
vagyunk, jól éreztük magunkat Szombathelyen. Nagyon tetszettek
a pályák, egyszer árokban is jártunk, de szerencsénkre sikerült
kijönni.
Nagy
Richárd - Tőke Dániel (BMW 325ix, F3):
Jobban
szeretem a száraz murvát, ez a verseny annyira nem tetszett.
Örülünk, hogy célba értünk, volt gondunk bőven, beragadt a
gáz, felforrt a fékolaj, így nem fogott rendesen a fékünk.
Stepán
Árpád - Lovay Miklós (Vaz 2101, F1):
A
pályabejáráson háromszor törtük össze a tréningautót, még
el sem kezdődött a verseny, de mi már kalandoztunk. A második
gyorson becsúsztunk, utána már a hátrányunkat próbáltuk lefaragni.
Baumgartner
Balázs - Hanyecz Róbert (Lada VFTS, F1):
Nagyon
tetszett az első és a harmadik gyorsasági, abszolút elégedettek
vagyunk az eredménnyel, ami elsősorban a jól felkészített
autónknak köszönhető.