|
Szombathely
Rallye: Spitzmüller az élen Június
7. A délutáni
szakaszokon tovább fogyatkozott a még versenyben lévők száma.
Sokaknak a technikával gyűlt meg a bajuk, de nem volt ritka
a vezetői hiba sem. A rengeteg eső nagyon megnehezítette a
párosok dolgát : a szerviz utáni ötödik szakaszon a 72-es,
77-es rajtszámú autók árokba csúsztak, és nem is tudtak tovább
menni. A 89-es, és a 94-es autó legénysége pedig műszaki gond
miatt időellenőrző ponton adta le a menetlevelét. A hatodik
szakaszon Pethő autója nemsokkal a cél előtt a letört kipufogó
miatt kigyulladt, a rescue autó sietett a segítségére. A mentés
hosszú időt vett igénybe a kedvezőtlen időjárási viszonyok
miatt, így tetemes késéssel folytatdódott a verseny. A szétcsúszott
mezőnyt a 8-as gyors előtt gyűjtötték össze ismét. Az említett
6-os szakaszon tovább gyarapodott a kiesők listája: a 68-as,
70-es, 71-es, 88-as, és 101-es rajtszámú versenyautók műszaki
hiba miatt álltak ki, a 76-os autó lecsúszott az útról. A
44-es autóban ülők sem folytathatták a versenyt. A 20-as autó
legénysége a 8. szakasz előtt állt ki, és a 104-es autó sem
ért be a nap végi célba. Az első napot 65 autó tudta befejezni. Nyilatkozatok
az első nap céljában: Spitzmüller
Csaba: Szakadt
az eső már az első gyorsaságin is, és azt gondoltuk, hogy
ahhoz, hogy fel tudjuk zárkózni a Fricihez, borzasztó nagy
kockázatot kell vállalni. Ezt meg is tettük! Nagyon jól sikerült
az autó beállítása, változtattunk a gumin is, a felfüggesztéseken,
és a két technikai problémát, ami az első körben hátráltatott,
meg tudtuk mostanra oldani. Tényleg problémamentesen tudtunk
menni, csak egy gyorsaságin hibáztam, egy picit becsúsztunk
az árokba. Ki kellett tolatnom, de még így sem volt veszélyes,
mert azt a gyorsot is mi nyertük. Nem tudom, hogy holnap milyen
időjárás várható, így első helyről érdekes lesz rajtolni,
mert nekem kell takarítanom az utat. Bár ha azt nézem, hogy
Frici mennyire jól ment ma az első körben, akkor lehet, hogy
ez nem is annyira nagy hátrány. Benik
Balázs: Sokkal
rosszabb volt ez a rész, mint az előző! A hiba még jobban
előjött, pedig hosszasan nézegették, hogy mi lehet a baj.
A diagrammokból egyáltalán nem derült ki, hogy a fékrendszere
az autónak nem működik rendesen, és emiatt is estünk ároktól
árokig egész nap. Most az utolsó laktanyai szakaszon megpörögtünk,
kimentünk a nézők közé, ott elvesztettünk néhány másodpercet,
ami megpecsételte a holnapi napot is. Túl nagy hátránnyal
kezdünk holnap, és ez már nem annyira izgalmas így sajnos,
hiszen úgy álltunk neki, hogy nyerni szeretnénk. Turán
Frigyes: Sok
időt vesztettünk, mert van valami hajtásproblémánk, amit remélem,
most orvosolni tudnak. Mindent megpróbáltunk úgy csinálni,
mint az első körben, de közben a pályák is rosszabbak lettek.
Nagyon aggresszív és ideges autó lett a Peugeot-ból, nagyon
sokat megyünk keresztbe, az egyik kanyarban jó a hajtás, a
másik kanyarban rángatja az autót, és furcsa hangok is jöttek
belőle. Remélem a fiúk megtalálják a hibát! Valami történt
az autóval, csak nem tudjuk, hogy mi. Vizin
László:
Sikerült megvalósítanunk a tervet, amiről beszéltünk az első
szervizben, előre jöttünk két helyet! Annyira kijártuk már
ezeket az utakat, hogy a végére rendkívül járhatatlanná váltak.
Az autó teljesen hibátlanul működött, semmi gondunk nem volt,
holnap megyünk ugyanígy tovább! Ifj.
Érdi Tibor: Úgy
gondolom, hogy kezdünk összebarátkozni ezzel az autóval és
ezekkel a körülményekkel, bár még mindig vétettem hibákat.
Amikor viszont óvatos voltam, akkor meg nem voltak jók az
idők. Meg kell találnom az egyensúlyt a kettő között, de várom
a folytatást. Ez a második rész bevállalósabb volt, hoztunk
is az időhátrányunkon, de nem eleget sajnos. A felzárkózás
a holnapi napra marad, mindenféleképpen előrébb szeretnénk
jönni, hogy kupával tudjunk hazamenni! Herczig
Norbert:
Nem tudok most sem túl sok jót mondani, ezúttal sem volt eseménytelen
a versenyünk. Próbáltuk egy kicsit a lóerő-hátrányunkat és
a hosszú áttételt ellensúlyozni. Rögtön a második gyorsaságin
beestünk az árokba és elöltöttünk ott egy kis időt. Valahogyan
nem jó az egész! Melegszik a víz az autóban, úgy érzem, hogy
vészprogramon megyünk, nem biztos, csak egyszerűen érzésre
nem halad az autó. Nem is megyek jól, kicsit hisztis vagyok
most. Van még egy nap, remélem, hogy úrrá tudunk lenni a problémákon
és holnap már jól tudunk menni. Borsi
Gergyely: Amit
szerettem volna elérni, az sikerült is: fel tudtunk jönni
mintegy nyolc helyezést! További javulás várható holnap, úgyhogy
remélem, hogy még három-négy helyet előrébb tudunk jönni.
Nem tudom milyen lesz az idő, és hogyan tudunk gumit választani.
Az autó még mindig nem teljesen százas, olyan 70-80%-ban jó.
A motorerő még egy kicsit hervadt, de azon nem hiszem, hogy
tudunk változtatni holnapig, most már így megyünk végig. Kakuszi
Zsolt: Bejött
az, amit az első kör végén mondtam! Ollé két gyorsot is nyert,
bár igaz, hogy nem tudott sokat hozni, csak 1-2 másodpercet.
Utána az utolsó két gyorson rákapcsoltunk, nem szerettük volna,
ha szép lassan elfogy az előnyünk. Összességében most fél
perc körül vezetünk előttük, de még így is nagyon szoros a
verseny, mert a holnapi nap nagyon hosszú lesz, gyorsan el
tud szállni ez az előny. Nagyon könnyű hibázni, holnap nagyon
óvatosan kell mennünk! Ollé
Sasa: Megvágtuk
a gumit, és két gyorsaságit is sikerült megnyernünk. Csak
sajnos aztán jött az a baleset, amikor kigyulladt Pethő kocsija,
és azzal szétszakadt a mezőny az utolsó gyorsasági előtt.
Az egyik fele elment, de mi a második részébe kerültünk, és
nagyon nagy eső szakadt ránk! Alig bírtunk végigmenni a szakaszon,
látszik az autón is a sár. Holnap, ha szerencsénk van, akkor
le tudjuk dolgozni a hátrányt, de én nem hiszek már benne.
Rövid áttétel kellene és mi közepest használunk, azt hiszem,
kicsit eltaktikáztuk ezt a versenyt. Pálinkás
Zsolt:
Most még nehezebbek voltak a pályák, mint az első részben,
ráadásul elég szerencsétlenek voltunk! Szinte rögtön az elején
elment a kettes sebességi fokozatunk, pedig elég sok helyen
lett volna rá szükség. Végig kettes nélkül mentünk, egyesből
rögtön hármasba. Holnap is sajnos így fogunk menni, mert a
tartalék váltóm otthon van Kiskőrösön! Soha nem volt még ezzel
problémánk, nem hittem volna, hogy pont most lesz. Szeretném
megtartani a jelenlegi helyünket, de ez nagyon nehéz lesz. Hideg
Krisztián: Most
már szerencsére működik az összes henger, de helyette más
gondok keletkeztek. Letestelt egy kábel és tönkrement az önindítónk,
így nagyon óvatosan mentünk, hogy le ne fulladjon az autó
mert ebben a sárban biztosan lehetetlen lett volna betolni.
Ezzel vesztettünk legalább hat-nyolc másodpercet, de alapjában
véve elégedettek vagyunk mert nagyon jól megy és nagyon jól
viselkedik az autó. Jó lenne, ha mindig ilyen lenne a murván
az autó és akkor biztosan közelebb lennénk az elejéhez. A
pályák mostanra nagyon durvák lettek, de hát ennyi eső a legjobb
minőségű pályákat is tönkreteszi. Próbáltam nagyon óvatosan
menni, hogy biztosan célba érjünk. Most elég sokat kell javítani
az autón, de remélem, hogy a fiúk meg tudják csinálni. Nagyon
közel van hozzánk Vizin Laci bácsi és Érdi Tibi. Ha nincsenek
az előbb említett gondjaink, akkor Asival vívhattunk volna,
ahogy azt az elején is terveztük. De még holnap is van egy
nap, akkor majd támadunk. Vas
Zoltán:
Nagyon bíztunk az eredményes szereplésben, szerencsére össze
is jött, de holnap még van egy kemény nap, ahol meg is kellene
ezt tartanunk. Jó volna gyorsulni is egy kicsit, mert ma több
olyan kisebb hibát is észrevettem, amik ha nincsenek, akkor
még jobban állnánk. Szerencsére az autó tökéletesen működik,
inkább velem van egy kicsi gond. Még kicsit többet megyek
keresztben mint ami ezzel az autóval ideális lenne. Matics
Mihály: A
féket sikerült megjavítani, és sikerült is egy kicsit faragni
a hátrányunkból, de a második kör harmadik gyorsaságiján beestünk
az árokba. Szerencsére csak néhány másodpercet hagytunk ott.
Most az utolsó gyorsaságin jöttünk rá, hogy egész nap egy
rossz hajtásprogrammal mentünk, mert az állítás után sokkal
kezesebb lett az autó és ez az időnkön is megmutatkozott.
Az a lényeg, hogy most már ennyivel is okosabbak vagyunk,
és holnap támadunk! Asi:
Viszonylag
jó volt minden, csak a laktanyában mindkét körben mi locsoltuk
ki a vizet a nyomvájuból, ami egy kis hátrányt okozott, meg
talán túlzottan is óvatos voltam ezen a pályán. Ennek romlott
a legtöbbet a minősége a mai napon. Holnap új pályák lesznek,
amiken még nem versenyeztünk. Elég egyszerűek ezek a pályák,
remélem jól meg birkózunk majd velük. Az autó nagyon jó volt,
azt leszámítva, hogy egyszer megnyúlt a gázbowdenünk, amitől
elment az ALS, de azt sikerült megjavítanunk. Pintér
László: Egy
nagyon nehéz napon vagyunk túl. Alapjában az volt a terv,
hogy mindenképpen végig megyünk hiba nélkül. Ez csak az első
körben sikerült, mert a másodikban volt egy kis rumlink. Kategóriánkban
a harmadik helyen állunk, összeségében elégedettek vagyunk.
Holnap is az a cél, hogy biztonságosan végig menjünk. Remélem,
hogy végre tényleg elpártolt már tőlünk a technika ördöge
és végre lesz egy sikeres versenyünk. Balázs
Öcsi: Nagyon fekszenek nekem a pályák, olyan jó "zsigulisan”
tudtunk úszkálni rajtuk. Volt egy megforgásunk, meg egyszer
becsúsztunk az árokba, és egy korai rajtom is volt, úgyhogy
folyamatosan büntettem magam a második körben. Holnap majd
megpróbáljuk visszavenni a második helyet, mert Asi már messze
van. Holnap a körgyorsasági jó lesz, és az ismeretlen pályák
majd kiegyenlítik az erő viszonyokat. Ez fekszik nekem, szeretem
ha rögtönözni kell. Magyar
Miklós: Barátkozgatunk a Subaruval, most megyünk
vele először murván. Lehetne még gyorsulni egy kicsit, de
a lényeg, hogy már vannak jó részeredmények. Izgalmasak lesznek
a holnapi pályák, mert nagyon könnyen büntetik a túlcsúszást,
hiszen hamar jön egy fa, vagy egy tuskó az árokban. Ősz
László:
Nem igazán úgy sikerült a nap, ahogyan terveztük. Dozmaton
beestünk az árokba, ahol négy percet elvesztegettünk, mire
a nézők kitoltak. Még hosszú a verseny, a pontszerzés még
lehetséges, de a dobogó már elég távolra került.
|
|