Szombathely Rallye: Spitzmüller az élen

Június 7.
Az első nap második felében Spitzmüller Csaba állhatott az élre. Az addig első helyen autózó Turán a 6. szakaszon hajtás probléma miatt lemaradt, így délutánra a csak a harmadik helyre hozta be a Peugeot 307 WRC-t. Benikék 23,1 másodperccel maradtak le az elsőtől. A S1600-asok között Kakuszinak sikerült legjobban felvenni a ritmust, fél perccel húzott el az őt üldöző Ollétól.

A délutáni szakaszokon tovább fogyatkozott a még versenyben lévők száma. Sokaknak a technikával gyűlt meg a bajuk, de nem volt ritka a vezetői hiba sem. A rengeteg eső nagyon megnehezítette a párosok dolgát : a szerviz utáni ötödik szakaszon a 72-es, 77-es rajtszámú autók árokba csúsztak, és nem is tudtak tovább menni. A 89-es, és a 94-es autó legénysége pedig műszaki gond miatt időellenőrző ponton adta le a menetlevelét. A hatodik szakaszon Pethő autója nemsokkal a cél előtt a letört kipufogó miatt kigyulladt, a rescue autó sietett a segítségére. A mentés hosszú időt vett igénybe a kedvezőtlen időjárási viszonyok miatt, így tetemes késéssel folytatdódott a verseny. A szétcsúszott mezőnyt a 8-as gyors előtt gyűjtötték össze ismét. Az említett 6-os szakaszon tovább gyarapodott a kiesők listája: a 68-as, 70-es, 71-es, 88-as, és 101-es rajtszámú versenyautók műszaki hiba miatt álltak ki, a 76-os autó lecsúszott az útról. A 44-es autóban ülők sem folytathatták a versenyt. A 20-as autó legénysége a 8. szakasz előtt állt ki, és a 104-es autó sem ért be a nap végi célba. Az első napot 65 autó tudta befejezni.

Nyilatkozatok az első nap céljában:

Spitzmüller Csaba: Szakadt az eső már az első gyorsaságin is, és azt gondoltuk, hogy ahhoz, hogy fel tudjuk zárkózni a Fricihez, borzasztó nagy kockázatot kell vállalni. Ezt meg is tettük! Nagyon jól sikerült az autó beállítása, változtattunk a gumin is, a felfüggesztéseken, és a két technikai problémát, ami az első körben hátráltatott, meg tudtuk mostanra oldani. Tényleg problémamentesen tudtunk menni, csak egy gyorsaságin hibáztam, egy picit becsúsztunk az árokba. Ki kellett tolatnom, de még így sem volt veszélyes, mert azt a gyorsot is mi nyertük. Nem tudom, hogy holnap milyen időjárás várható, így első helyről érdekes lesz rajtolni, mert nekem kell takarítanom az utat. Bár ha azt nézem, hogy Frici mennyire jól ment ma az első körben, akkor lehet, hogy ez nem is annyira nagy hátrány.

Benik Balázs: Sokkal rosszabb volt ez a rész, mint az előző! A hiba még jobban előjött, pedig hosszasan nézegették, hogy mi lehet a baj. A diagrammokból egyáltalán nem derült ki, hogy a fékrendszere az autónak nem működik rendesen, és emiatt is estünk ároktól árokig egész nap. Most az utolsó laktanyai szakaszon megpörögtünk, kimentünk a nézők közé, ott elvesztettünk néhány másodpercet, ami megpecsételte a holnapi napot is. Túl nagy hátránnyal kezdünk holnap, és ez már nem annyira izgalmas így sajnos, hiszen úgy álltunk neki, hogy nyerni szeretnénk.

Turán Frigyes: Sok időt vesztettünk, mert van valami hajtásproblémánk, amit remélem, most orvosolni tudnak. Mindent megpróbáltunk úgy csinálni, mint az első körben, de közben a pályák is rosszabbak lettek. Nagyon aggresszív és ideges autó lett a Peugeot-ból, nagyon sokat megyünk keresztbe, az egyik kanyarban jó a hajtás, a másik kanyarban rángatja az autót, és furcsa hangok is jöttek belőle. Remélem a fiúk megtalálják a hibát! Valami történt az autóval, csak nem tudjuk, hogy mi.

Vizin László: Sikerült megvalósítanunk a tervet, amiről beszéltünk az első szervizben, előre jöttünk két helyet! Annyira kijártuk már ezeket az utakat, hogy a végére rendkívül járhatatlanná váltak. Az autó teljesen hibátlanul működött, semmi gondunk nem volt, holnap megyünk ugyanígy tovább!

Ifj. Érdi Tibor: Úgy gondolom, hogy kezdünk összebarátkozni ezzel az autóval és ezekkel a körülményekkel, bár még mindig vétettem hibákat. Amikor viszont óvatos voltam, akkor meg nem voltak jók az idők. Meg kell találnom az egyensúlyt a kettő között, de várom a folytatást. Ez a második rész bevállalósabb volt, hoztunk is az időhátrányunkon, de nem eleget sajnos. A felzárkózás a holnapi napra marad, mindenféleképpen előrébb szeretnénk jönni, hogy kupával tudjunk hazamenni!

Herczig Norbert: Nem tudok most sem túl sok jót mondani, ezúttal sem volt eseménytelen a versenyünk. Próbáltuk egy kicsit a lóerő-hátrányunkat és a hosszú áttételt ellensúlyozni. Rögtön a második gyorsaságin beestünk az árokba és elöltöttünk ott egy kis időt. Valahogyan nem jó az egész! Melegszik a víz az autóban, úgy érzem, hogy vészprogramon megyünk, nem biztos, csak egyszerűen érzésre nem halad az autó. Nem is megyek jól, kicsit hisztis vagyok most. Van még egy nap, remélem, hogy úrrá tudunk lenni a problémákon és holnap már jól tudunk menni.

Borsi Gergyely: Amit szerettem volna elérni, az sikerült is: fel tudtunk jönni mintegy nyolc helyezést! További javulás várható holnap, úgyhogy remélem, hogy még három-négy helyet előrébb tudunk jönni. Nem tudom milyen lesz az idő, és hogyan tudunk gumit választani. Az autó még mindig nem teljesen százas, olyan 70-80%-ban jó. A motorerő még egy kicsit hervadt, de azon nem hiszem, hogy tudunk változtatni holnapig, most már így megyünk végig.

Kakuszi Zsolt: Bejött az, amit az első kör végén mondtam! Ollé két gyorsot is nyert, bár igaz, hogy nem tudott sokat hozni, csak 1-2 másodpercet. Utána az utolsó két gyorson rákapcsoltunk, nem szerettük volna, ha szép lassan elfogy az előnyünk. Összességében most fél perc körül vezetünk előttük, de még így is nagyon szoros a verseny, mert a holnapi nap nagyon hosszú lesz, gyorsan el tud szállni ez az előny. Nagyon könnyű hibázni, holnap nagyon óvatosan kell mennünk!

Ollé Sasa: Megvágtuk a gumit, és két gyorsaságit is sikerült megnyernünk. Csak sajnos aztán jött az a baleset, amikor kigyulladt Pethő kocsija, és azzal szétszakadt a mezőny az utolsó gyorsasági előtt. Az egyik fele elment, de mi a második részébe kerültünk, és nagyon nagy eső szakadt ránk! Alig bírtunk végigmenni a szakaszon, látszik az autón is a sár. Holnap, ha szerencsénk van, akkor le tudjuk dolgozni a hátrányt, de én nem hiszek már benne. Rövid áttétel kellene és mi közepest használunk, azt hiszem, kicsit eltaktikáztuk ezt a versenyt.

Pálinkás Zsolt: Most még nehezebbek voltak a pályák, mint az első részben, ráadásul elég szerencsétlenek voltunk! Szinte rögtön az elején elment a kettes sebességi fokozatunk, pedig elég sok helyen lett volna rá szükség. Végig kettes nélkül mentünk, egyesből rögtön hármasba. Holnap is sajnos így fogunk menni, mert a tartalék váltóm otthon van Kiskőrösön! Soha nem volt még ezzel problémánk, nem hittem volna, hogy pont most lesz. Szeretném megtartani a jelenlegi helyünket, de ez nagyon nehéz lesz.

Hideg Krisztián: Most már szerencsére működik az összes henger, de helyette más gondok keletkeztek. Letestelt egy kábel és tönkrement az önindítónk, így nagyon óvatosan mentünk, hogy le ne fulladjon az autó mert ebben a sárban biztosan lehetetlen lett volna betolni. Ezzel vesztettünk legalább hat-nyolc másodpercet, de alapjában véve elégedettek vagyunk mert nagyon jól megy és nagyon jól viselkedik az autó. Jó lenne, ha mindig ilyen lenne a murván az autó és akkor biztosan közelebb lennénk az elejéhez. A pályák mostanra nagyon durvák lettek, de hát ennyi eső a legjobb minőségű pályákat is tönkreteszi. Próbáltam nagyon óvatosan menni, hogy biztosan célba érjünk. Most elég sokat kell javítani az autón, de remélem, hogy a fiúk meg tudják csinálni. Nagyon közel van hozzánk Vizin Laci bácsi és Érdi Tibi. Ha nincsenek az előbb említett gondjaink, akkor Asival vívhattunk volna, ahogy azt az elején is terveztük. De még holnap is van egy nap, akkor majd támadunk.

Vas Zoltán: Nagyon bíztunk az eredményes szereplésben, szerencsére össze is jött, de holnap még van egy kemény nap, ahol meg is kellene ezt tartanunk. Jó volna gyorsulni is egy kicsit, mert ma több olyan kisebb hibát is észrevettem, amik ha nincsenek, akkor még jobban állnánk. Szerencsére az autó tökéletesen működik, inkább velem van egy kicsi gond. Még kicsit többet megyek keresztben mint ami ezzel az autóval ideális lenne.

Matics Mihály: A féket sikerült megjavítani, és sikerült is egy kicsit faragni a hátrányunkból, de a második kör harmadik gyorsaságiján beestünk az árokba. Szerencsére csak néhány másodpercet hagytunk ott. Most az utolsó gyorsaságin jöttünk rá, hogy egész nap egy rossz hajtásprogrammal mentünk, mert az állítás után sokkal kezesebb lett az autó és ez az időnkön is megmutatkozott. Az a lényeg, hogy most már ennyivel is okosabbak vagyunk, és holnap támadunk!

Asi: Viszonylag jó volt minden, csak a laktanyában mindkét körben mi locsoltuk ki a vizet a nyomvájuból, ami egy kis hátrányt okozott, meg talán túlzottan is óvatos voltam ezen a pályán. Ennek romlott a legtöbbet a minősége a mai napon. Holnap új pályák lesznek, amiken még nem versenyeztünk. Elég egyszerűek ezek a pályák, remélem jól meg birkózunk majd velük. Az autó nagyon jó volt, azt leszámítva, hogy egyszer megnyúlt a gázbowdenünk, amitől elment az ALS, de azt sikerült megjavítanunk.

Pintér László: Egy nagyon nehéz napon vagyunk túl. Alapjában az volt a terv, hogy mindenképpen végig megyünk hiba nélkül. Ez csak az első körben sikerült, mert a másodikban volt egy kis rumlink. Kategóriánkban a harmadik helyen állunk, összeségében elégedettek vagyunk. Holnap is az a cél, hogy biztonságosan végig menjünk. Remélem, hogy végre tényleg elpártolt már tőlünk a technika ördöge és végre lesz egy sikeres versenyünk.

Balázs Öcsi: Nagyon fekszenek nekem a pályák, olyan jó "zsigulisan” tudtunk úszkálni rajtuk. Volt egy megforgásunk, meg egyszer becsúsztunk az árokba, és egy korai rajtom is volt, úgyhogy folyamatosan büntettem magam a második körben. Holnap majd megpróbáljuk visszavenni a második helyet, mert Asi már messze van. Holnap a körgyorsasági jó lesz, és az ismeretlen pályák majd kiegyenlítik az erő viszonyokat. Ez fekszik nekem, szeretem ha rögtönözni kell.

Magyar Miklós: Barátkozgatunk a Subaruval, most megyünk vele először murván. Lehetne még gyorsulni egy kicsit, de a lényeg, hogy már vannak jó részeredmények. Izgalmasak lesznek a holnapi pályák, mert nagyon könnyen büntetik a túlcsúszást, hiszen hamar jön egy fa, vagy egy tuskó az árokban.

Ősz László: Nem igazán úgy sikerült a nap, ahogyan terveztük. Dozmaton beestünk az árokba, ahol négy percet elvesztegettünk, mire a nézők kitoltak. Még hosszú a verseny, a pontszerzés még lehetséges, de a dobogó már elég távolra került.