Szombathely Rallye: Újdonságok a versenyen

Június 4.
A Szombathely Rallye-n a versenyzők, az újságírók és a pályákra kilátogató nézők számára is lesznek újdonságok. A rendező szándéka az, hogy érdekes, látványos murvás versenyt rendezzen, a szakágvezetőé és a versenyigazgató-helyettesé pedig az, hogy komolyabb problémák nélkül sikeres ORB és R2 futamot tudjon maga mögött.

A Szombathely Rallye-n a versenyzők, az újságírók és a pályákra kilátogató nézők számára is lesznek újdonságok. A rendező szándéka az, hogy érdekes, látványos murvás versenyt rendezzen, a szakágvezetőé és a versenyigazgató-helyettesé pedig az, hogy komolyabb problémák nélkül sikeres ORB és R2 futamot tudjon maga mögött.

Kassai András, a Rallye Bizottság vezetője szerint érdekesnek és izgalmasnak ígérkezik a verseny.

Milyen olyan újdonságokat épített be a rendező a Szombathely Rallye programjába, amiről úgy gondolod, még tartogat meglepetéseket?

- Van két pálya, ami még soha nem szerepelt a Rallye útvonalában. Nagyon örülök, hogy a rendező úgy tudta megoldani az őrségi szakaszok kiesése miatti hiányt, hogy megfelelő hosszúságú versenyt tudott így is összeállítani. Érdekesnek ígérkezik a kör-jellegű gyorsasági, aminek egyelőre változó a megítélése a versenyzők részéről. Az előkészítés során megpróbáltunk kidolgozni egy olyan rajtoltatási rendszert, amely kiküszöbölné az a problémát, hogy egy percenként rajtolnak a versenyzők. Érkezett egy kérés felénk, hogy módosítsuk két percre, ami valóban jogos, és továbbadtuk a rendezőnek felülvizsgálatra. A helyzet jelenleg az, hogy olyan felhőszakadás volt tegnap és ma is Szombathelyen, hogy nem lesz szükség arra, hogy változtassunk az eredeti terveken.

A Rally2 mezőnye a pénteki parc fermébe állást követően csak vasárnap versenyez majd. Mi volt a szakág célja ezzel a döntéssel?

- A rendező csak komoly egyeztetések árán kapta meg ezeket a pályákat, és el akartuk kerülni, hogy a szombati rally2-es pályabejárás alkalmával felmatricázott autók rohangáljanak a gyorsaságikon. Egyrészt nem lenne jó, ha tönkretennék a pályákat, másrészt a lakosság idegeit sem szeretnénk borzolni!

A Rally2 és az ORB ünnepélyes rajtceremóniája és a céldobogó is szombathely belvárosában lesz, együtt, egy időben. Sikerül a másodosztályra ezekkel az intézkedésekkel jobban felhívni a figyelmet?

- Egész évben az a szándékunk, hogy a Rally2-es futamokat ORB versenyekkel együtt rendezzük meg, mert egyrészt így nagyobb biztonsággal rendezhetőek meg a versenyek, másrészt nagyobb média figyelmet kapnak a második vonalban szereplő egységek is. Valóban Szombathelyen is ezért lesz együtt mindkét dobogó, bízom benne, hogy az újságírók is részt vesznek mindkét eseményen!

Büki Ernő Szombathelyen versenyigazgató-helyettesként dolgozik majd.

Konkrétan a Szombathely Rallye-n mire készülsz fel leginkább előzetesen? Van-e olyan buktatója a versenynek, ahol lehetnek problémák?

- A mai mezőny már annyira felnőtt, és annyira jól elő vannak készítve a futamok a rendezők által, hogy nem kalkulálunk előre problémákkal. Nyilván, ha megszakad egy gyorsasági valami ok miatt - és szándékosan nem balesetet mondtam -, akkor a helyszínen kell kitalálni, hogy mit kezdjünk a problémával. Persze azért azt előre sejtem, hogy a kör-jellegű gyorsaságira fokozottan kell figyelni, és ezt ki is szeretném hangsúlyozni, hogy nem körgyorsasági lesz, hanem kör-jellegű gyorsasági! A múlt héten lent voltunk megnézni a pályákat, mert fontosnak érezzük, hogy a versenyzőknek mindent megadjunk ahhoz, hogy egyenlő feltételek mellett tudjanak versenyezni. Ez szép feladat lesz a mezőnynek is, úgy hallottam, hogy van akinek nem tetszik az a pálya, de remélem, hogy a verseny végén pozitív lesz a véleménye. Jelenleg is zuhog az eső a térségben, úgyhogy valószínűleg nem kell majd a por miatt aggódni. A rendező egyébként nem zárkózott el attól, hogy két percre történjen az indítás, de egyelőre nem került módosításra az eredeti kiírás. Holnap délelőtt találkozunk a helyszínen, és végigbeszéljük a teendőket és a fontosabb részeket.