|
Újult
erő, régi elszántság Június
4. Körülbelül
ezer kilométert autóztunk az összekötő szakaszokkal együtt,
tehát Miskolchoz hasonlóan nincs kilométerhiányunk” - kezdi
beszámolóját Herczig Norbert. "Egy
gyorsaságit leszámítva minden szakaszon kihasználtuk a tréningezési
lehetőséget, tehát négyszer mentünk végig a pályákon. A második
versenynapon két teljesen új szakasz került a programba. Embert
és gépet egyaránt próbára tevő pályák ezek. A pályák rendkívül
sajátos vonalvezetésűek, például jobb derékszögű kanyar után
kis egyenes következik, majd pici bal, pici jobb, egyszer
csak egy vadles, és utána kell eltalálni, pontosan hol is
kezdődik a kanyar. Szóval nagyon el kell találni a féktávot,
hogy pontosan hol kezdjen el fékezni az ember, mert nagyon
hirtelen ott találja magát egy kanyarban. És akkor még nem
beszéltem a fényhatásokról, arról mennyire zavarni tud az
árnyék vagy egy farakás a pálya mentén. Ezeken a pályákon
létfontosságú lesz a rendkívül pontos, precíz itiner, úgyhogy
nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz ennek a vége.” A Subaru Impreza WRC új motort és új turbót
kapott, tehát Norbiék megújult erővel vághatnak neki a versenynek. "
Az újabb fejlesztésű motor erősebb lesz, mint az előző volt,
ezért hosszabb váltóáttétellel megyünk. Ezekhez a pályákhoz
erős és jó motorra van szükség, és ez most végre rendelkezésünkre
áll. Megnőtt a kocsi végsebessége is, most az egyenesekben
úgy 220 km/óra körül fogunk száguldani, ehhez kell a hosszabb
áttételezésű váltó. Tavaly a Miskolc illetve a Fehérvár Ralin
mentünk már ilyen áttétellel, reméljük jól fog illeszkedni
a motorhoz. A gumiknak is fontos szerepük lesz. Ha esik, akkor
igazi murvás abroncsokra lesz szükség, ha száraz lesz az idő,
akkor viszont kisebb mintázatú gumit használunk.” A versenyt
megelőzően a csapat ismét a Savaria Plazába várja az érdeklődőket,
a szokásos közönségtalálkozó csütörtökön 18.30-kor kezdődik.
|
|