Berobbantak!

Május 24.
Két verseny után vezeti a Rallye2 F csoportját és F2 kategóriáját, ennek is köszönhetően Szombathelyen már más felfogásban, a Korda Racing Junior Team színeiben állhat rajthoz a Schweizer Dániel-Répás Zoltán kettős. Erről faggattuk az érintetteket.

Dani! Kezdjük ott, hogy mesélj nekünk kicsit arról mi történt Veled azt megelőzően, hogy idén odagurultál a Start-Autó Rally rajtjához?

- Az idei szezonkezdet előtt végigmentem azon az úton, amin szerintem sokan mások is. Először csak az utcán próbáltam gyorsan haladni, aztán rájöttem, hogy ez így nem lesz jó, és jöttek sorban a szlalom versenyek, amatőr rallyk, és sok téli autózás. 2004 óta RTE versenyeken is indulok, de teljes szezont nem sikerült még menni, inkább csak a kedvenc futamokon próbálkoztunk. Kisebb versenyeken már korábban is voltak sikereink, RTE-ben pedig 2006-ban mentünk már kb. úgy, ahogy egy ilyen kocsival menni kell, tehát fel tudtuk venni a versenyt néhány "nagy” autóval. Indultam drift versenyeken is, két OB futamot meg tudtam nyerni, volt egy második helyezésem is, valamint tavaly a Hockenheimringen egy EB futamon 10. lettem. De ez a zsűris-pontozós értékelés nem igazán jött be nekem.

Miért éppen az M3-as BMW-re esett a választásod?

- 2000-ben vettem az első E30-as BMW-met (ami még mindig megvan), azóta nem is nagyon ültem más fajta autóban. ? Jól ismerem a típust, és kisebb-nagyobb segítségektől eltekintve én szereltem az összes kocsimat. Több autót használtunk az évek során versenyzésre, ezek mindig egyre jobbak, egyre erősebbek lettek. Most itt tartunk, a jelenlegi kocsiban már van sok tuti alkatrész. Ha minden igaz, most már talán szép is lesz végre?

Mit tud ez az autó? Mi az ami benne van, és mi az ami még hiányzik ahhoz hogy olyan legyen amilyennek szeretnéd?

- Nem szoktam elégedetlen lenni, szóval nekem tetszik így, ahogy van. Egyébként 3000 cm3-es E36 M3 motor van benne kb. 300 LE teljesítménnyel, viszonylag jók a váltóáttételek is, elől pedig nagy fék van rajta, hogy meg tudjunk állni. Az idei év újdonsága egy KW Competition versenyfutómű, ami eddig nagyon jónak tűnik. A tömeg csökkentésére és a súlypont megfelelő helyre kerülésére is nagy hangsúlyt fektettem, amikor a kocsit összeraktam.

Nem sikerült rosszul az idei szezonkezdet, hiszen két verseny után vezetitek a bajnokságot, Miskolcon ráadásul elég meggyőzően autóztatok. Hogyan értékeled az eddigi teljesítményeteket.

- Az egri futam nem kezdődött túl jól, mert az esőt nem szeretem. Verseny közben kiderült, hogy Zoli sem. De a második napon már jól éreztük magunkat a száraz úton, az időkkel sem volt már gond. Miskolc simábban ment, mert megúsztuk eső nélkül. Azt viszont kicsit sajnálom, hogy ilyen kevesen vagyunk a kategóriában.

Zolival milyen az összhang a kocsiban?

- Répával szerencsére nagyon jól megvagyunk. A versenyek és a pályabejárások is jó hangulatban telnek. A pályák felírásával sincs gond, minden OK. Örülök, hogy egy ilyen tapasztalt navigátor ül mellettem, remélem sokat tanulok még tőle a versenyek során.

Gondolom a Miskolci győzelmeteknek is köszönhető, hogy a napokban új irányt vett a pályafutásátok, és a Szombathely Rally rajtjához már a Korda Racing Junior Team színeiben gurultok oda. Mit jelent számodra mindez és mennyire ért váratlanul?

- Tudtam, hogy Répa jó kapcsolatban van a csapattal, de azt nem gondoltam volna, hogy ennyire. Meglepett a dolog és nagyon örülök neki! Bízom benne, hogy nem fognak csalódni bennünk és minden tekintetben sikerül megfelelni az elvárásoknak. Ezúton is szeretném megköszönni Korda Eriknek, hogy lehetővé tette számunkra a csapatában való versenyzést!


Zoli, hogyan kerültetek egy autóba Danival?

- Papek Péter, ő készíti fel a versenyekre az autónkat, ajánlotta, hogy érdemes lenne leülni Danival beszélgetni, mert nagyon ügyes, csak eddig kevés lehetősége volt bizonyításra, az eddigi eredményei azonban figyelemre méltóak. Tavaly decemberben találkoztunk és gyakorlatilag ott meg is állapodtunk abban, hogy az idei évben pár versenyen együtt megyünk. Mára ez úgy néz ki, hogy minden versenyen együtt megyünk!!! :-)

Neked közel sem Dani az első sofőr az életedben, navigáltál már pár embernek, Dani miben más a többiekhez képest?

- Három fő különbség van. Az egyik, hogy ő a legcsendesebb, semmi fölöslegeset nem mond, nem beszél mellé. A második, hogy halál nyugodt a srác, egyszerűen nem lehet felidegesíteni és a harmadik, ami talán nem elhanyagolható, hogy ő a leggyorsabb. ? Minden gyorsaságin maximalista, Miskolcon pl. nem tudtam megmagyarázni neki, hogy nem muszáj már sietni, mert másfél perccel vezetünk. Meg kell szoknom még nekem is, hogy ő az első pilótám, akit inkább fogni kell, mint hajtani.

Azt gondolom, kevesen vannak tisztában azzal, hogy milyen körülmények közt töltitek a versenyhétvégéket, kérlek mesélj picit erről az egészről.

- Igazából ez eddig nagy mértékben függött a rendelkezésre álló anyagi kerettől is, de úgy nézett ki a dolog, hogy Papek Peti készíti fel az autót, vele folyamatosan egyeztetünk, hogy mi az amit szeretnénk elvégeztetni a kocsin és mi az ami megvalósulhat belőle(az anyagiak miatt), de ő annyira lelkes, hogy nem tudunk olyat kérni, amit ne tudna valahogy megoldani. Egy napot tudunk tréningezni, ami rohanással telik, de hála az égnek Dani gyorsan földolgozza a pályákat, elég neki mindenhol 3-4 alkalom. A versenyre 3 szerelő kísér el minket, ők nagyon összeszokott csapat, több éve együtt dolgoznak, ráadásul BMW szervizben, úgyhogy nem szokott gond lenni. Az anyagi keret nagyon szűk volt az első 2 futamon, ezért a szállásunk kollégiumban volt és 2-3 napig jóformán nem ettünk szendvicsen kívül mást. Nem panaszkodni szeretnék, mert a lényeg, hogy ott voltunk és jól szerepeltünk. Most Erik megoldotta ezt a problémát is, úgyhogy már minden rendben van…

Téged amúgy mennyire ért váratlanul Erik ajánlata?

- Erik elég régóta a barátom, eddig is nagyon sokat segített nekem, hogy versenyautóban ülhessek, de ez az „ötlete” és segítsége minden képzeletemet felülmúlta, amit nagyon köszönök neki. Remélem nem bánja meg, hogy ránk szavazott.

Miben változik meg az életetek ezt követően? Ha jól tudom Szombathelyen pl nem is tudtatok volna elindulni?

- Igen, ez így van. Év elején nem terveztük a murvás versenyeken az indulást, de így, hogy ilyen jól sikerült az első két verseny, sokat dolgoztunk azon, hogy legalább Szombathelyre el tudjunk menni. Amikor épp kezdtük föladni a dolgot, akkor jött Erik, hogy le kellene ülnünk beszélni... Azóta abban változott meg az életünk, hogy mindenféle gond nélkül készülhetünk a következő versenyekre, mert a Korda Racing teljes vállszélességgel mellettünk áll és támogat minket.

Eddig teljesen saját pénzből mentetek?

- Azt azért nem, itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetet mondjak barátomnak, Bendiák Szabolcsnak és a B&B Metál Kft.-nek, ugyanis évek óta mellettem áll és segíti a versenyzésemet!

Gondolom, most nagy az öröm!?

- Nagyon boldog vagyok, mert Erik jóvoltából indulni tudunk az összes Rallye2-es versenyen, (kivéve Veszprém, amit mi nem vállalunk) és abban a csapatban versenyezhetek, ahol a barátaim vannak.

Mi lesz Szombathelyen? Most már csakis a győzelem elfogadható?

- Nincs ilyen elvárás, de mi szeretnénk meghálálni a bizalmat és mindent megteszünk azért, hogy rajtunk ne múljon a dolog és a nézők is jól szórakozzanak.:-)

Szia Erik! Már megint kitaláltál valamit, a mai nappal megalakult a Korda Racing Junior Team! Honnan jött az ötlet és miről van szó egyáltalán?

- Igazából az ötlet annyira nem új, hiszen már évről-évre segítünk egy-egy versenyzőpárost. Most úgy alakult, hogy egy picit jobban odatesszük magunkat. Répás Zoli már régóta barátom, egy sprint versenyen már mentünk is együtt, így elég jól ismerem azt is, ahogy versenyeznek. Látva, hogy a nem éppen ideális körülmények ellenére is szép eredményeket érnek el, arra gondoltam, próbáljuk meg közösen a folytatást. Tettem egy ajánlatot, amit ők elfogadtak és így a továbbiakban a csapatunkat erősítik. Emellett szerintem a csapatnak is jó reklám, ha egy sikeres párossal képviselteti magát a Rallye2-ben.

Milyen elvárást támasztasz a fiúkkal szemben?

- Igazából én nem szeretnék semmilyen elvárást támasztani velük szemben, elégé eltökéltek ahhoz, hogy nekem ne kelljen presszionálni őket. Az már kiderült hogy tudnak gyorsan és látványosan is menni, szóval nekem elég ha csak magukat adják, mert akkor jönnek az eredmények és a közönség is szeretni fogja őket. Persze nem fogom bánni, ha tartani tudják a miskolci eredményeiket?

Milyen szerep jut a srácoknak a csapat életében?

- A fiúk teljesen részt vesznek a Korda Racing programjain, tesztjein, együtt lakunk a versenyeken, ott lesznek a promóciós rendezvényeken, helyt kapnak a csapat média megjelenéseiben, az autó felkészítését kivéve mindent együtt fogunk csinálni

A megállapodásotok az idei évre szól, de azért lehet folytatása a dolognak?

- Egyelőre 2008 december 31.-ig kötöttünk szerződést, de természetesen gondolkodunk a folytatáson.

Köszönöm a válaszokat és sok sikert kívánok!

Fri