|
Berobbantak! Május
24. Dani!
Kezdjük ott, hogy mesélj nekünk kicsit arról mi történt Veled
azt megelőzően, hogy idén odagurultál a Start-Autó Rally rajtjához?
- Az idei
szezonkezdet előtt végigmentem azon az úton, amin szerintem
sokan mások is. Először csak az utcán próbáltam gyorsan haladni,
aztán rájöttem, hogy ez így nem lesz jó, és jöttek sorban
a szlalom versenyek, amatőr rallyk, és sok téli autózás. 2004
óta RTE versenyeken is indulok, de teljes szezont nem sikerült
még menni, inkább csak a kedvenc futamokon próbálkoztunk.
Kisebb versenyeken már korábban is voltak sikereink, RTE-ben
pedig 2006-ban mentünk már kb. úgy, ahogy egy ilyen kocsival
menni kell, tehát fel tudtuk venni a versenyt néhány "nagy”
autóval. Indultam drift versenyeken is, két OB futamot meg
tudtam nyerni, volt egy második helyezésem is, valamint tavaly
a Hockenheimringen egy EB futamon 10. lettem. De ez a zsűris-pontozós
értékelés nem igazán jött be nekem. Miért
éppen az M3-as BMW-re esett a választásod? - 2000-ben
vettem az első E30-as BMW-met (ami még mindig megvan), azóta
nem is nagyon ültem más fajta autóban. ? Jól ismerem a típust,
és kisebb-nagyobb segítségektől eltekintve én szereltem az
összes kocsimat. Több autót használtunk az évek során versenyzésre,
ezek mindig egyre jobbak, egyre erősebbek lettek. Most itt
tartunk, a jelenlegi kocsiban már van sok tuti alkatrész.
Ha minden igaz, most már talán szép is lesz végre? Mit
tud ez az autó? Mi az ami benne van, és mi az ami még hiányzik
ahhoz hogy olyan legyen amilyennek szeretnéd? - Nem szoktam elégedetlen lenni, szóval nekem
tetszik így, ahogy van. Egyébként 3000 cm3-es E36 M3 motor
van benne kb. 300 LE teljesítménnyel, viszonylag jók a váltóáttételek
is, elől pedig nagy fék van rajta, hogy meg tudjunk állni.
Az idei év újdonsága egy KW Competition versenyfutómű, ami
eddig nagyon jónak tűnik. A tömeg csökkentésére és a súlypont
megfelelő helyre kerülésére is nagy hangsúlyt fektettem, amikor
a kocsit összeraktam. Nem
sikerült rosszul az idei szezonkezdet, hiszen két verseny
után vezetitek a bajnokságot, Miskolcon ráadásul elég meggyőzően
autóztatok. Hogyan értékeled az eddigi teljesítményeteket. - Az egri futam nem kezdődött túl jól, mert
az esőt nem szeretem. Verseny közben kiderült, hogy Zoli sem.
De a második napon már jól éreztük magunkat a száraz úton,
az időkkel sem volt már gond. Miskolc simábban ment, mert
megúsztuk eső nélkül. Azt viszont kicsit sajnálom, hogy ilyen
kevesen vagyunk a kategóriában. Zolival
milyen az összhang a kocsiban? - Répával szerencsére nagyon jól megvagyunk.
A versenyek és a pályabejárások is jó hangulatban telnek.
A pályák felírásával sincs gond, minden OK. Örülök, hogy egy
ilyen tapasztalt navigátor ül mellettem, remélem sokat tanulok
még tőle a versenyek során. Gondolom
a Miskolci győzelmeteknek is köszönhető, hogy a napokban új
irányt vett a pályafutásátok, és a Szombathely Rally rajtjához
már a Korda Racing Junior Team színeiben gurultok oda. Mit
jelent számodra mindez és mennyire ért váratlanul? - Tudtam,
hogy Répa jó kapcsolatban van a csapattal, de azt nem gondoltam
volna, hogy ennyire. Meglepett a dolog és nagyon örülök neki!
Bízom benne, hogy nem fognak csalódni bennünk és minden tekintetben
sikerül megfelelni az elvárásoknak. Ezúton is szeretném megköszönni
Korda Eriknek, hogy lehetővé tette számunkra a csapatában
való versenyzést! - Papek Péter, ő készíti fel a versenyekre
az autónkat, ajánlotta, hogy érdemes lenne leülni Danival
beszélgetni, mert nagyon ügyes, csak eddig kevés lehetősége
volt bizonyításra, az eddigi eredményei azonban figyelemre
méltóak. Tavaly decemberben találkoztunk és gyakorlatilag
ott meg is állapodtunk abban, hogy az idei évben pár versenyen
együtt megyünk. Mára ez úgy néz ki, hogy minden versenyen
együtt megyünk!!! :-) Neked
közel sem Dani az első sofőr az életedben, navigáltál már
pár embernek, Dani miben más a többiekhez képest?
- Három fő különbség van. Az egyik, hogy ő
a legcsendesebb, semmi fölöslegeset nem mond, nem beszél mellé.
A második, hogy halál nyugodt a srác, egyszerűen nem lehet
felidegesíteni és a harmadik, ami talán nem elhanyagolható,
hogy ő a leggyorsabb. ? Minden gyorsaságin maximalista, Miskolcon
pl. nem tudtam megmagyarázni neki, hogy nem muszáj már sietni,
mert másfél perccel vezetünk. Meg kell szoknom még nekem is,
hogy ő az első pilótám, akit inkább fogni kell, mint hajtani. Azt
gondolom, kevesen vannak tisztában azzal, hogy milyen körülmények
közt töltitek a versenyhétvégéket, kérlek mesélj picit erről
az egészről. - Igazából
ez eddig nagy mértékben függött a rendelkezésre álló anyagi
kerettől is, de úgy nézett ki a dolog, hogy Papek Peti készíti
fel az autót, vele folyamatosan egyeztetünk, hogy mi az amit
szeretnénk elvégeztetni a kocsin és mi az ami megvalósulhat
belőle(az anyagiak miatt), de ő annyira lelkes, hogy nem tudunk
olyat kérni, amit ne tudna valahogy megoldani. Egy napot tudunk
tréningezni, ami rohanással telik, de hála az égnek Dani gyorsan
földolgozza a pályákat, elég neki mindenhol 3-4 alkalom. A
versenyre 3 szerelő kísér el minket, ők nagyon összeszokott
csapat, több éve együtt dolgoznak, ráadásul BMW szervizben,
úgyhogy nem szokott gond lenni. Az anyagi keret nagyon szűk
volt az első 2 futamon, ezért a szállásunk kollégiumban volt
és 2-3 napig jóformán nem ettünk szendvicsen kívül mást. Nem
panaszkodni szeretnék, mert a lényeg, hogy ott voltunk és
jól szerepeltünk. Most Erik megoldotta ezt a problémát is,
úgyhogy már minden rendben van… Téged
amúgy mennyire ért váratlanul Erik ajánlata? - Erik elég régóta a barátom, eddig is nagyon
sokat segített nekem, hogy versenyautóban ülhessek, de ez
az „ötlete” és segítsége minden képzeletemet felülmúlta, amit
nagyon köszönök neki. Remélem nem bánja meg, hogy ránk szavazott. Miben
változik meg az életetek ezt követően? Ha jól tudom Szombathelyen
pl nem is tudtatok volna elindulni? - Igen,
ez így van. Év elején nem terveztük a murvás versenyeken az
indulást, de így, hogy ilyen jól sikerült az első két verseny,
sokat dolgoztunk azon, hogy legalább Szombathelyre el tudjunk
menni. Amikor épp kezdtük föladni a dolgot, akkor jött Erik,
hogy le kellene ülnünk beszélni... Azóta abban változott meg
az életünk, hogy mindenféle gond nélkül készülhetünk a következő
versenyekre, mert a Korda Racing teljes vállszélességgel mellettünk
áll és támogat minket. Eddig
teljesen saját pénzből mentetek? - Azt
azért nem, itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetet
mondjak barátomnak, Bendiák Szabolcsnak és a B&B Metál
Kft.-nek, ugyanis évek óta mellettem áll és segíti a versenyzésemet!
Gondolom,
most nagy az öröm!? - Nagyon boldog vagyok, mert Erik jóvoltából
indulni tudunk az összes Rallye2-es versenyen, (kivéve Veszprém,
amit mi nem vállalunk) és abban a csapatban versenyezhetek,
ahol a barátaim vannak. Mi
lesz Szombathelyen? Most már csakis a győzelem elfogadható?
- Nincs
ilyen elvárás, de mi szeretnénk meghálálni a bizalmat és mindent
megteszünk azért, hogy rajtunk ne múljon a dolog és a nézők
is jól szórakozzanak.:-) Szia
Erik! Már megint kitaláltál valamit, a mai nappal megalakult
a Korda Racing Junior Team! Honnan jött az ötlet és miről
van szó egyáltalán? - Igazából az ötlet annyira nem új, hiszen
már évről-évre segítünk egy-egy versenyzőpárost. Most úgy
alakult, hogy egy picit jobban odatesszük magunkat. Répás
Zoli már régóta barátom, egy sprint versenyen már mentünk
is együtt, így elég jól ismerem azt is, ahogy versenyeznek.
Látva, hogy a nem éppen ideális körülmények ellenére is szép
eredményeket érnek el, arra gondoltam, próbáljuk meg közösen
a folytatást. Tettem egy ajánlatot, amit ők elfogadtak és
így a továbbiakban a csapatunkat erősítik. Emellett szerintem
a csapatnak is jó reklám, ha egy sikeres párossal képviselteti
magát a Rallye2-ben. Milyen
elvárást támasztasz a fiúkkal szemben? - Igazából én nem szeretnék semmilyen elvárást
támasztani velük szemben, elégé eltökéltek ahhoz, hogy nekem
ne kelljen presszionálni őket. Az már kiderült hogy tudnak
gyorsan és látványosan is menni, szóval nekem elég ha csak
magukat adják, mert akkor jönnek az eredmények és a közönség
is szeretni fogja őket. Persze nem fogom bánni, ha tartani
tudják a miskolci eredményeiket? Milyen
szerep jut a srácoknak a csapat életében? - A fiúk teljesen részt vesznek a Korda Racing
programjain, tesztjein, együtt lakunk a versenyeken, ott lesznek
a promóciós rendezvényeken, helyt kapnak a csapat média megjelenéseiben,
az autó felkészítését kivéve mindent együtt fogunk csinálni A
megállapodásotok az idei évre szól, de azért lehet folytatása
a dolognak? - Egyelőre 2008 december 31.-ig kötöttünk
szerződést, de természetesen gondolkodunk a folytatáson. Köszönöm
a válaszokat és sok sikert kívánok!
|
|