Venga, venga Spici!

Április 7.
Vezette is a Start Autó-Eger Ralit Spitzmüller Csaba és Kazár Miklós, a második helyet mégis nagyobb sikernek érzik, mint egy egyszerű győzelmet. Egy nagyon szerencsés árokjárás és váltóhiba után az ötödik helyről küzdötték fel magukat a másodikra.

Spitzmüller Csaba: - Nagyon jó verseny volt. Igazi mostoha körülmények között kellett menni, esőben, sárban. Az ellenfeleink is nagyon kemények voltak, a csapatunk előtt pedig le a kalappal.

- Jól indult a verseny, bár a második gyorsaságin majdnem be is fejeztük. Csak azt éreztem, hogy megúszik az autó hátulja, és már estünk is be az árokba. Ott nagyon szerencsésen támasztottuk meg a löszfalat, és az angyalkánk visszarakott az útra. Amikor éreztem, hogy megbillen az autó, ellenkormányoztam, és valahogy úton maradtunk. Amikor megállt az autó, azt hittem, vége mindennek, de Miki rám szólt, hogy indíts, indíts! Az autó beindult, a kormányközép középen volt, éreztem, hogy van fék, úgyhogy mentünk tovább.

- A mérnökünk szerint a hajtás hibája volt. A központi difiben folyamatosan csökkent az olajnyomás, ezért folyamatosan adta hátra a hajtást és a fékerőt is. Ettől függetlenül nagyon gyorsan mentünk be abba a kanyarba. A gumijainkat is nagyon elhasználtam, tehát inkább én voltam a ludas.

- A harmadik körben sajnos a váltónk is meghibásodott. Az első napi utolsó gyorson, a ködben lépésben mentünk át. Egyrészről nagyon féltem, hogy a váltó nem bírja ki, és úgy voltam vele, hogy egy ötödik hely is jobb a kiesésénél. Másrészről a gumiválasztásunk sem sikerült, harmadrészről semmit nem láttam a ködben. Volt úgy, hogy egyesben alapjáraton mentünk le az útról. Én mindig azt mondom, hogy a köd is része a ralinak, de ez már nagyon balesetveszélyes volt.

- Az első napot 1 perc 36 másodperc hátránnyal az ötödik helyenen zártuk. Vasárnap nagyon felszívtuk magunkat és nagyon jóízűt sikerült autóznunk. Az utolsó előtti szakaszon jöttünk fel a második helyre. Ehhez persze kellett Turi Tomi kiesése is, akit nagyon sajnálok, mert remekül ment a Corollával. Nagyon jól esett, hogy amelyik gyorsaságin megelőztük Turán Fricit, annak a céljában Frici apja volt az első, aki tapsolt nekünk. Egyébként is nagyon sportszerű ellenfelek voltak.

- Borzasztóan örülök a második helyünknek. Nagyon, nagyon jól éreztük magunkat a versenyen. Fantasztikus érzés a Hell Racing Teamben és a Mitsubishi gyári csapatában versenyezni.

Kazár Miklós: - Komoly teszttel készültünk a versenyre. Mindenféle száraz pályára megvolt a beállításunk, így természetesen esett az eső.

- A nyolcadik gyorsaságit, a ködben a magyar ralisport szégyenének tartom. Olyan emberek döntöttek a gyorsasági megtartásáról, akiknek semmilyen versenyzői tapasztalatuk nincs. Nagyfokú felelőtlenség volt ilyen látási körülmények között százmilliós autókat felküldeni a pályára. A versenyzők és a nézők biztonságáról nem is beszélve.

- Mondtam Spicinek, hogy annyit menjen, amennyit lát. Amire azt mondta, hogy jó, de nem látok semmit…

- Másnap reggel megint megittuk a vért, akarom mondani a Hellt, és a hat gyorsaságira nekünk szállt le a köd. Spici igazi elmebeteg módjára ment, de csillagos ötöst érdemel a csapatunk valamennyi tagja, akik fantasztikusan segítettek minket.

- A Mitsubishi csapattól végig nagy bíztatást kaptunk. Van egy spanyol szerelőnk, aki egyfolytában azt kiabálta nekünk, hogy venga, venga Spici! Hatalmas volt a hangulat nálunk. Nagyon szeretek úgy versenyezni, hogy hátulról kell feljönni, és csak nyomni kell, ami a csövön kifér.

- A második helyezésünkkel maximálisan elégedett vagyok. Nagyon komoly lesz a harc a bajnoki címért. Sok az esélyes, de mi is köztük vagyunk.