Herczigék legnyugodtabb tesztje

Április 2.
Pályafutása eddigi legnyugodtabb tesztjén van túl az elmúlt idény abszolút 3. helyezett párosa, a Herczig - Csökő duó. Az év eleji első aszfaltos teszten, kedden 50 kilométert teljesített a Subaru Rally Team Hungary kettőse. A Subaru Impreza WRC kifogástalanul működött, úgyhogy Herczig Norbert rendkívül elégedetten nyilatkozott a Szuha környékén megejtett tesztről.

Herczig Norbert:
"
Nyugodtan mondhatom, hogy ilyen nyugodt tesztünk még sohasem volt. Külön köszönet ezért a Nógrád Megyei Rendőr-főkapitányságnak, akik a teszt idejére teljes rendőri zárást biztosítottak számunkra. Nagyon jó hangulatú teszten vagyunk túl Csökő Zolival. A Subaru Impreza WRC új fejlesztésű futóművet kapott, olyan legutolsó fejlesztésű lengéscsillapítókat, amiket a 2003-as specifikációjú versenygéphez készítettek. Ennek a beállításaival foglalatoskodtunk. Egyik véglettől a másikig tényleg kipróbáltunk mindent, és úgy gondolom, sikerült hozzánk hangolni. Kisebb változtatásokra persze még szükség lesz a műhelyben, de ezt megoldja az autót felkészítő Korda Racing. Az előző esztendőhöz képest a motor is érezhetően javult, és az előző idényben bennünket néhányszor megtréfáló váltó is kifogástalanul működött. Az 50 kilométer során egy rossz hangot nem adott ki magából a technika, amivel hamarosan második versenyidényünket kezdjük.”

Herczig Norbert és Csökő Zoltán szerdán már az Eger Rali pályáit járták. Hol napsütéses, hol felhős időben írták fel a gyorsasági szakaszokat, és persze egyfolytában imádkoztak azért, hogy ne legyen égi áldás.

Herczig Norbert:
"Jó lenne, ha nem esne a hétvégén, bár a meteorológiai jelentések alapján e tekintetben nem sok jóra számíthatunk. Mindenesetre mi egyelőre száraz abroncsokkal készülünk. A tavalyi itinerünk egy pályára – a Bátor-Sirok közöttire - teljesen jó, a többit pedig felírjuk. Bár az előző idény mintegy hat hónapja véget ért, az volt az érzésünk Zolikával, mintha utoljára 1-2 hete ültünk volna együtt az autóban. Az biztos, hogy nem kell gatyára tréningezni magunkat, úgy tűnik az 5-6 pályabejárás maximálisan elég lesz. Tavaly egy régebbi, 1999-es versenygéppel 4. helyen zártuk az idénynyitót, ám most sokkal merészebb terveink vannak. Miután ebben a szezonban nincs mínuszolás, minimum szeretnénk célba érni, sőt dobogóra állni. Az autóval ez lesz a második évünk, így okkal lehetnek vérmesebb reményeink, mint tavaly. Egy biztos, támadni fogunk végig!”