Három Subaru egy csárdában

Március 29.
Korda Erik csapata az idei szezonkezdetre is tartogatott meglepetést, Borsi Gergő a csapat legfrisebb szerzeményével, egy 2002-es Subaru Impreza WRC-vel vág neki az évadnak. Erről faggatuk az illetékeseket.

Szia Erik! Itt állunk a műhelyedben egy 2002-es Subaru Impreza WRC mellett? Mit jelentsen mindez?

- Ez még hiányzott a sorozatból:)

Azok után hogy beavattál az autó mélységeibe fogalmazhatok úgy, ez tulajdonképpen egy S8 plusszos WRC?

- Az autó küllemében 2002-es, de benne van az összes 2003-as fejlesztés (difi, turbo, boost pack ...).

Itt áll mellettem egy 2003-as, e mellett pedig a 99-es Impreza is. Az tudjuk, hogy 2003-assal itthon Norbi finnbe pedig Janne fog menni, persze javíts ki ha tévedek, de mi lesz a 2002-essel és mi lesz a 99-es autóval?

- A 2002-es autóval Borsi Gergő barátom megy idehaza, a 99-es autóra már volt egy megállapodásom, de az utolsó pillanatban lemondta úgyhogy az még szabad.

Hiányolom a McRae Endurot! Mi történt vele?

- Az én autóm még nem készült el, ami itt volt az a prototipus. Most visszavitték Angliába mert Alisterrel a két napost teszt alatt eléggé leírtuk:)

Neked mi lesz a következő versenyed?

- A Central Europe Rallyn indulok a Mcrae Enduroval.

Ahogy ismerlek, nem elégszel meg annyival, hogy itt ez a 2002-es Subaru, tuti hogy már töröd valamin a fejed. Áruld el, készülsz már valamire?

- Ez sokban függ attól, hogy mi lesz a WRC-kel, de ha maradnak akkor már csak egy S12-es hiányzik a gyüjteményből.:)

Köszi, és sok sikert a Neked és a csapatnak egyaránt!

Erik után, az új autó pilótájának, Borsi Gergőnek szegeztük kérdéseinket.

Szia Gergő! Kezdjük onnan, mi történ veled a téli szünetben?

- Egy nagyon komoly felkészülésen vagyok túl! Herczeg Tibi barátom segítségével heti négy alkalommal tréningeztem a Lido Fitnessben, és úgy érzem ez alatt a pár hónap alatt Tibinek köszönhetően nagyon jó erőnlétre tettem szert.

De azért foglalkoztál a ralival is, ugye?

- Természetesen! Sokat dolgoztunk, hogy összeálljon az idei év, és most már örömmel jelenthetem ki, hogy idén is támadunk!

És milyen autóval?

- A szín 2008-ra is kék marad, a Subaru embléma sem változik, WRC-nek is WRC, de hála támogatóinknak és a Korda Racingnek egy picit fiatalabb kiadás lesz, mint amivel tavaly száguldoztunk.:) Erikék ugyanis hoztak egy 2002-es fejlesztésű Impreza WRC-t, ezt az autót kapjuk meg a magyar bajnokság futamaira.

Próbáltad már az új vasat?

- Mentem vele etap programon két kilométert. Annyit már most érzek, hogy hihetetlenül jó az autó!:) Nagyon mély, nagyon jó a súlyelosztása, kényelmes, könnyen vezethető, tetszeni fog. Hogy milyen gyors, az majd Egerben fog kiderülni, előtte természetesen tartunk egy tesztet, hogy valamennyire képbe kerüljünk.

A fentiek függvényébe, milyen céllal vágsz neki az Eger Rallynak?

- A szezonnyitót az ismerkedésnek szenteljük és Eriknek is megígértük, hogy vigyázni fogunk az autóra. Nagyon hálás vagyok támogatóimnak és a Korda Racingnek, hogy ebben a rendkívül erős magyar mezőnyben, ami talán minden eddiginél erősebb, egy ilyen autóval versenyezhetek. Azt hiszem ezzel az Imprezával közel lehet menni az elejéhez, ha számszerűsítést vársz tőlem, akkor valahol a 4. és a 7. hely környékén jó lenne megérkezni a Dobó Térre.

És ha ugyanezt a kérdést az egész évet illetően tenném fel?

- Azt hiszem, ha most valaki papírra vetné, hogy benne leszünk az első ötben, aláírnám!

Az első osztályú futamok mellett tervezel más versenyeken rajthoz állni, akárcsak tesztelés céljából is?

- Az biztos, hogy idén csak Magyarországon fogunk menni, az azonban elképzelhető, hogy az első osztály mellett, tesztelési céllal rajthoz állunk a Pécs környéki Rallysprint bajnokság némely futamán.

Mit gondolsz, van esetleg olyan futamod, amit annyira kedvelsz vagy annyira fekszik, ahol meglepetést okozhatsz az ellenfeleknek?

- A tavalyi év tapasztalataiból kiindulva azt érzem, hogy a nehéz murvás versenyeken tudunk közelebb kerülni az élmezőnyhöz, tavaly ezek a Fehérvár és a Veszprém Rallyk voltak, idén sajnos csak ez utóbbi futam került bele a programba. De én aszfalton is nagyon szeretek menni, és az autó tényleg szuper, úgyhogy mindenhol igyekezni fogunk.

Navigátor marad?

- Igen, az itinert továbbra is Baranyai Laci fogja diktálni.


Kiknek köszönhető, hogy összeállt az idei év?

- A fantasztikus támogatóimnak! Szeretnék köszönetet mondani az Innovariant Nyomdaipari Kft-nek, és a Delta Informatika zRT-nek és az összes többi olyan támogatónknak akik évek óta erősítik a csapatunkat, illetve a Korda Racingnek, a csapat segítsége nélkül nem tudnénk ezzel az autóval versenyezni. A barátok segítsége közül kiemelném Molnár Dodó nevét, aki szintén sokat tett azért hogy idén előrébb léphessünk.

Gergő, sok sikert Nektek, Egerben találkozunk!

Fri