|
Két
teszt között Február
14. A tesztre
ezúttal nem a verseny központjának közelében került sor, a
három kilométeres pályát Janne otthonának közelében, a Jyväskylä-tól
250 kilométerre északra fekvő Oulu városának határában jelölték
ki. A teszten Janne számos beállítást próbált ki az Impreza
WRC-n. A havas versenyek elengedhetetlen kelléke a szöges
gumi, a pilóta három különböző hosszúságú szöggel szerelt
abroncsot próbált ki a nap folyamán. Ezek közül a közepes
hosszúságú és egy kombinált, az abroncs külsején hosszabb,
míg a belső felületén rövidebb szöges megoldás mellett tette
le a voksát. A csapat angol mérnöke Janne kérésére a nagy
sebességű kanyarokhoz átprogramozta az Impreza hátsó és a
középső differenciálmű értékeit is, a cél az volt, hogy a
pilóta magabiztosan autózzon a rendkívül gyors pályákon. A tesztelés
azonban még nem ér véget, a Subaru próba pénteken már egy
másik, a versenyhez közeli helyszínen folytatódik tovább.
Míg csütörtökön a hajtáson és az abroncsokon volt a hangsúly,
pénteken már a futómű beállítása kerül előtérbe. A tesztet
követően a versenyzők pályabejárásra mennek, miközben az autó
a gépátvételre hivatalos. Szombat
reggel jöhet a gumijelölés, a finn bajnokság résztvevőinek
ugyanis a rali rajtja előtt meg kell jelöltetniük azokat az
abroncsokat, melyeket a futamon használni szeretnének. A szervezők
a hivatalos rajtot 10:10-re hirdették ki, az első autó pedig
11:00-kor rajtolhat el a nyitó gyorsasági szakaszon. Korda
Erik: -
Egy nagyon hasznos tesztet tudunk a hátunk mögött, a mai nap
számos variácót próbáltunk ki mind a gumik, mind a hajtás
beállítása terén, úgy érzem sikerült megvalósítanunk azt amit
Janne szeretett volna. Holnap keresünk egy ugratókkal tűzdelt
szakaszt, ahol a gátlókat fogjuk beállítani. A teszt végén
Janne elismerően nyilatkozott az autóról, elégedett a motorerővel
és az autó kezelhetőségét illette dicsérő szavakkal. A Korda
Racing együttműködő partnerei:
|
|