|
Bútor
Róbert Lada VFTS-sel Február
6. Bútor
Róbert: - Versenyzői pályafutásomat Ladával kezdtem
és a mai napig ez az egyik kedvenc autóm. A VFTS valahogy
kimaradt eddig, ezért döntöttem emellett. Az idei
évet a pihenésre szántam, a magyar bajnokság légköre miatt
már tavaly sem élveztem annyira a versenyzést. Ezért döntöttem
úgy, hogy az idén nem indulok. Viszont
azzal is tisztában voltam, hogy sokáig nem bírom ki versenyautó
nélkül, ezért megvalósítottam régi álmomat és vettem egy VFTS-t.
Volt egy
hóautózásra épített négykerékhajtású Nissan Sunny-m, amit
eladtam. Annak az árát forgattam bele a VFTS-be. Szabó
Attilától - Busmantól - vettem az autót, amit ő épített és
két versenyen állt rajthoz vele. A második futamon felborult,
utána teljesen újjáépítették. A képeken is látszik, hogy olyan,
mintha új lenne. Egyelőre
csak egy nagyon rövid távon, kb öt kilométeren tudtam vezetni
az autót, akkor is vizes, jeges úton. Nagyon tetszett. Úgy
éreztem benne magamat, mintha egy gyári Szuper–1600-as autóban
ültem volna. Nagyon kellett már egy hátsókerekes autó. Egyetlen
problémám akadt vele. A kormány túlságosan is nehéz, ezért
nem tudtam az ívet olyan szépen befejezni. Azt hiszem,
egy kicsit ellustultam a Szuper-1600-as autók elektromos szervoja
miatt. Most vagy egy ilyet kell beépíteni az autóba, vagy
nekem kell elmennem gyúrni. Az sem
baj, ha a szervo miatt nem lesz homológ autó, mert nem versenyezni
szeretnék vele. Úgy gondoltam, hogy amikor már nagyon hiányozni
fog a rali, és az időm engedi, akkor előfutóként elindulok
egy rali 2-es vagy RTE-futamon. Versenyezni
nem nagyon szeretnék vele, mert egyrészről nem lenne fair,
ha más versenyzők bajnokságába szólnék bele, azzal, hogy valakitől
pontot rabolok. Ha pedig túlságosan is a látványra megyek,
akkor meg megverhetnek, és én leszek a béna, aki csak gyári
autóval tud bajnokságot nyerni. Egész
pályafutásom alatt nagyon eredmény centrikus voltam, most
azonban a VFTS-sel csak is kizárólag a látvány és az élvezet
lesz a fontos. Az autó
gyakorlatilag rajt kész állapotban van, akár most is bele
ülhetnék. Úgy tervezem, hogy áprilisra lesz már annyira hiányom
a raliból, hogy előhúzzam a garázsból. Háromnál több előfutást
azonban nem tervezek az idénre.
|
|