Bútor Róbert Lada VFTS-sel

Február 6.
Kicsit meglepő elképzeléssel állt elő Bútor Róbert, miután bejelentette, hogy az idén nem indul az Országos Rali Bajnokságban. Vett magának egy VFTS-t, amivel kizárólag a saját és a nézők szórakoztatására akar autózni.

Bútor Róbert: - Versenyzői pályafutásomat Ladával kezdtem és a mai napig ez az egyik kedvenc autóm. A VFTS valahogy kimaradt eddig, ezért döntöttem emellett.

Az idei évet a pihenésre szántam, a magyar bajnokság légköre miatt már tavaly sem élveztem annyira a versenyzést. Ezért döntöttem úgy, hogy az idén nem indulok.

Viszont azzal is tisztában voltam, hogy sokáig nem bírom ki versenyautó nélkül, ezért megvalósítottam régi álmomat és vettem egy VFTS-t.

Volt egy hóautózásra épített négykerékhajtású Nissan Sunny-m, amit eladtam. Annak az árát forgattam bele a VFTS-be.

Szabó Attilától - Busmantól - vettem az autót, amit ő épített és két versenyen állt rajthoz vele. A második futamon felborult, utána teljesen újjáépítették. A képeken is látszik, hogy olyan, mintha új lenne.

Egyelőre csak egy nagyon rövid távon, kb öt kilométeren tudtam vezetni az autót, akkor is vizes, jeges úton. Nagyon tetszett. Úgy éreztem benne magamat, mintha egy gyári Szuper–1600-as autóban ültem volna. Nagyon kellett már egy hátsókerekes autó.

Egyetlen problémám akadt vele. A kormány túlságosan is nehéz, ezért nem tudtam az ívet olyan szépen befejezni.

Azt hiszem, egy kicsit ellustultam a Szuper-1600-as autók elektromos szervoja miatt. Most vagy egy ilyet kell beépíteni az autóba, vagy nekem kell elmennem gyúrni.

Az sem baj, ha a szervo miatt nem lesz homológ autó, mert nem versenyezni szeretnék vele. Úgy gondoltam, hogy amikor már nagyon hiányozni fog a rali, és az időm engedi, akkor előfutóként elindulok egy rali 2-es vagy RTE-futamon.

Versenyezni nem nagyon szeretnék vele, mert egyrészről nem lenne fair, ha más versenyzők bajnokságába szólnék bele, azzal, hogy valakitől pontot rabolok. Ha pedig túlságosan is a látványra megyek, akkor meg megverhetnek, és én leszek a béna, aki csak gyári autóval tud bajnokságot nyerni.

Egész pályafutásom alatt nagyon eredmény centrikus voltam, most azonban a VFTS-sel csak is kizárólag a látvány és az élvezet lesz a fontos.

Az autó gyakorlatilag rajt kész állapotban van, akár most is bele ülhetnék. Úgy tervezem, hogy áprilisra lesz már annyira hiányom a raliból, hogy előhúzzam a garázsból. Háromnál több előfutást azonban nem tervezek az idénre.