Alex Beraha: Segítségnyújtás verseny közben

Július 11
Interjú a Peugeot masszőrével

Hivatásos hátgerincmasszőrként Alex Beraha a francia ralibajnokságban kezdte meg együttműködését a Peugeot Sporttal. A csapattal maradtál mikor a világbajnokságban kezdett el versenyezni, s úgy ismernek, mint az embert, aki figyel a test jelzéseire.

Alex Beraha (AB): A stressz kézzelfogható a test bizonyos részein, s én ezen dolgozok. A test fizikai és szellemi részei összefüggenek, s emiatt én vagyok a versenyzők „dajkája” is, aki magabiztos és tréfás is egyben. A csapattal az is összeköt, hogy a munkám mellett én is nagyon rajongok az autósportért. Nem tudnék ugyanennyi energiát beleölni a munkámba, ha nem érdekelne az a közeg, amiben dolgozok.”

Éppúgy, ahogy a szerelők javítják az autót, hasonló hatékonysággal dolgozol szükséghelyzetben és az intenzívebb, mélyrehatóbb munkák során.

AB: A versenyek során a szervizponton a pilóták rendelkezésére álló húsz perc nagy részében a mérnökökkel konzultálnak. Én azonban általában két-három percet tölthetek velük két kanál tészta közben. Ezalatt cseppentek néhány csepp szemcseppet a szemükbe, vagy egy gyors relaxációs masszázst adok nekik. Nagyon fontos az együttműködésünk a csapattagokkal, hiszen korlátozott mennyiségű idő áll a rendelkezésemre ahhoz, hogy lokalizáljam az érzékeny területeket, és olyan hatékonyan kezeljem, amennyire csak lehet. A munkám legfontosabb részét, amelyet egyben a legeredményesebbnek tartok a nap végén a hotelben végzem el. Miközben az izmokon dolgozok, egy csomó témát megejtünk. Marcus például beszél az új traktorjáról, vagy azokról a problémákról, amelyek a nap során felmerültek…Persze a köztünk folyó beszélgetésekről semmi sem megy ki a szoba négy falán kívülre.”

Egy sor izom sérülhet a raliversenyek során

AB: A pilóták különböző alakja és az egyéni vezetési pozíciói is nagy különbségeket okoz. A navigátorok kényelmét a mérnökök feláldozták az autó ideális egyensúlyeloszlásának oltárán. Így ők szenvednek a legtöbbet. A munkám abból áll, hogy felfedezzem azokat a különböző kényelmetlenségeket, amelyeket el kell tűrniük, s ehhez igazítsam a kezelést. A helyzetet komplikálhatják az előre nem látható körülmények, mint például az autó mechanikai meghibásodása. Ha valamilyen fájdalma van a pilótának vagy navigátornak, akkor megpróbálom felmérni ennek a milyenségét ugyanakkor, amikor a mérnökök összegyűjtik az információt arról, hogy az autó mely részein kell dolgozniuk. Akkor, amikor például a pilóta arról tudósít, hogy az autó szervókormányzásával van gond, akkor tudom, hogy hamarosan a szervizponton a pilóta karján kell majd dolgoznom. Szerencsére, a finn csapat kitűnő fizikai állapotban van, bár kisebb gondot okoz a diétájukat betartatni, miközben megpróbálom lebeszélni őket a sok kávéról és kóláról…”


Forrás: Peugeot