|
2004.
Március 11. Az Európa
Bajnokság átreformálással, a Sumava Rally ezentúl már csak az
Európa kupák értékelésébe számít bele. Felmerül a kérdés, ha
EK futam, akkor, mi lesz az A8-asokkal? A szervezőket ez a tény
nem ejtette kétségbe, a nagy vasak, és az EK mezőny egy óra
különbséggel vág neki a pályáknak, és a WRC-k kezdhetnek. Mivel a
verseny időpontja még szinte belenyúlik a télbe, ezért az időjárás
alaposan megkeverheti a kártyákat. A tavalyi évben például a
verseny második napjának reggelén több centis hó várta a versenyzőket,
azonban ez sem jelenthet akadályt a verseny lebonyolításában,
viszont alaposan átrendezheti az állást. Pecnek például az első
helyébe került, hogy a havas futóművel próbálkozott. Azt már
jó alaposan megtanultuk, hogy a technikát tekintve Európa egyik
legkomolyabb mezőnyével rendelkeznek a csehek. Ennek megfelelően
idén sem lesz WRC hiány a verseny központjául szolgáló Klatovyban.
A leadott nevezések között bár kevesebb szerepel, mint tavaly,
de azért így is maradt 11. Közülük az első, az 501-es rajtszámot
viselő lengyel Leszek Kuzaj már állandó résztvevőnek számít,
de most először láthatjuk Fordban. Mögötte további két Fordos
egységet találunk, a bajnok Vaclav Pechet, és a Hyundai-ból
kiszálló Roman Krestát. Krestának
Kuzajhoz hasonlóan szintén ez lesz az első versenye az oválos
márkával, és ehhez kapcsolódik, hogy Roman Benik Balázs 2002-es
Fordjával indul az idei évben. Joggal merül fel a kérdés, mi
lesz akkor a mi Balázsunkkal? De aggodalomra semmi ok, hiszen
a csapat jelenleg két egyforma, 2002-es Focus WRC-t tud csatasorba
állítani, mivel a 2001-es is fel lett fejlesztve 2002-ig, így
Balázsnak is marad egy. A WRC-k
számát gyarapítja a Vojtech tesók két Peugeot 206 WRC-je, Jan
Kopecky gyári Fabia-ja, Triner Seatja, Béres Hyundai-a, Hridinka
2003-as Subaruja, valamint Trneny és Prokop Octáviája. Mögöttük,
pedig ott lesz négy kőkemény A8-as Escort CW, valamint egy unikumnak
számító Nissan Pulsar is. Az EK résztvevői
között, pedig megtaláljuk Vas Zoltánt Lukács Józseffel (12-es
rajtszámmal), aki Turi Tomi egykori bajnok autójával, a Nissan
Almera Kit-Carral igyekszik felkészülni a hazai versenyévadra.
Az viszont érdekes hogy csapatuk ROTO Plzen s.r.o., cseh. E
mellett további magyar érdekeltségként láthatjuk a múlt héten
Esztergomba átadott Suzuki Ignist, Pavel Valousek irányításával,
és a JM Engineering szervizével. Emellett
pedig további magyar résztvevőként, akárcsak tavaly, ott leszünk
mi is, így beszámolóinkat a helyszínen szerezett tapasztalatok
alapján oszthatjuk meg Veletek! A kiutazóknak egy tanács, készüljenek
fel a szállásvadászatra, sajnos Klatovy körmyékén már minden
szoba foglalt! Ha esetleg valakinek lenne tippje, mi is szivesen
vennénk, illetve osztanánk meg másokkal! Fri
|
|